Fanfare St. Judocus

Fanfare St. Judocus is een echte dorpsfanfare en telt op dit moment ongeveer 80 leden, waarvan 50 muzikanten in het grote of jeugdorkest en 15 leerlingen in opleiding. De fanfare speelt een actieve rol in het dorpsleven in St. Joost en is steeds op zoek naar nieuwe uitdagingen.

Jaarlijks nemen we deel aan onder andere de carnavalsoptocht, Koningsdag, Sint Maarten en de intocht van Sinterklaas. Ook organiseren en nemen we deel aan concerten, zoals het Nieuwjaarsconcert met alle St. Jooster muziekverenigingen, een uitwisselingsconcert en concerten bij collega-verengingen.

De jeugd heeft de toekomst! Daarom besteden wij veel aandacht aan de jeugdopleiding en het jeugdorkest. Naast het repeteren op vrijdagavond, neemt ook de jeugdfanfare enkele keren per jaar deel aan concerten. Ook verzorgen zij altijd de voorstellingsmis van de communicantjes en de gezinsmis op kerstavond.

De fanfare repeteert ieder vrijdagavond van 20.00-22.15 uur in het Patronaat te St.-Joost (naast de kerk).
Ben jij nieuwsgierig naar onze fanfare of wil je meer informatie? Je bent van harte welkom tijdens onze repetities.

Onze dirigent

Harrie Broun kreeg een gedegen muzikale opleiding. Hij volgde vanaf zijn veertiende muziekonderwijs op de befaamde muziekacademie van ’s-Gravenvoeren (België), voordat hij werd toegelaten tot het Hilversums Conservatorium. Daar volgde hij de hoofdvakken trompet en HaFaBra-directie. Hij neemt met zijn blaasorkesten met vaste regelmaat deel aan de concoursen van de diverse muziekbonden. Behalve dat Harrie sinds oktober 2018 dirigent is van Fanfare St. Judocus dirigeert hij ook Harmonie St. Petrus uit Gulpen. Om zijn muzikale horizon te verbreden, neemt hij regelmatig deel aan workshops van o.a. Alex Schillings en Jan Cober. Verder fungeert hij als jurylid bij solistenconcoursen en is docent klein koper.

Heb je een vraag voor Harrie? Stuur hem dan gerust een mail

Alle oud dirigenten

2018 – heden H. Broun Slenaken
2012 – 2018 A. Triepels Geleen
2005 – 2012 H. Houben Roermond
2002 – 2005 B. Bus Brunssum
2000 – 2002 S. Outjers Schinveld
1991 – 2000 J. Wijnen Sittard
1989 – 1991 R. Schrader Roermond
1988 – 1989 J. Kitzen Jabeek
1984 – 1988 Th. Schreurs Heythuysen
1978 – 1984 P. Wolters Montfort
1970 – 1978 H. Moonen Guttecoven
1968 – 1970 H. Wolters Melick
1966 – 1968 J. Herpers Chevremont
1965 – 1966 J. Sassen Maastricht
1952 – 1965 J. Cuypers Pey

Beschermvrouw

Sinds 15 mei 2009 is Ria Oomen beschermvrouw van Fanfare St. Judocus..

Ria Oomen was tot juli 2014 lid van het Europees Parlement. Ondanks haar zeer drukke werkzaamheden heeft zij toch altijd tijd voor onze vereniging weten vrij te maken. Hier zijn wij bijzonder blij mee!

Palmares

Diverse dirigenten behaalden mooie successen, die er uiteindelijk toe hebben geleid dat ons korps op dit moment uitkomt in de tweede divisie (voorheen bekend als de Ereafdeling).